تبلیغات
دبستان دخترانه شهید هاشمی نژاد کاشان
قالب وبلاگ
دبستان دخترانه شهید هاشمی نژاد کاشان
 

وعده ی صبحانه، نقش بسیار موثری در سلامت جسمی و فكری دانش‌آموزان دارد. پس خوردن صبحانه باید در اولویت قرار گیرد. به دنبال نخوردن غذا در طی خواب شب، اگر دانش‌آموز صبحانه نخورد، به دلیل پایین افتادن قند خون، توانایی و شرایط لازم را برای یادگیری مطالب در مدرسه نخواهد داشت.

تو ادامه مطلب چه خبره؟

دانش‌آموزانی كه صبحانه نمی‌خورند، كم‌دقت، خسته و بی‌حوصله‌اند و نمی‌توانند كمبود انرژی، ویتامین‌ها و املاح معدنی را با خوردن وعده‌های غذایی دیگر جبران كنند. تهیه میان‌وعده‌های مناسب و مغذی نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا ساعات نزدیك ظهر، كودك ممكن است گرسنه شود و این گرسنگی، نشستن سر كلاس را برای او غیر قابل تحمل‌ می‌كند.
بنابراین مادران باید هر روز صبح، صبحانه كودك خود را قبل از این‌كه به مدرسه برود، آماده كنند.اما مشکلی که اغلب مادران با آن روبرو هستند بی میلی دانش آموز در ساعات اولیه صبح به غذا می باشد. راهکار پیشنها دی ما به شماعلاوه برخوردن یک شام سبک درساعات اولیه شب قبل این است که دست به کارشویدو باانجام هماهنگی با مدیر مدرسه ٬مربی بهداشت مدرسه و جلب همکاری سایر اولیائ دانش آموزان برنامه ای ترتیب دهید که فرزندتان صبحانه رادرکنارسایر دانش اموزان و در مدرسه میل کندو ا لبته این صبحانه لقمه های سالمی است که که شما مادر نمونه با مواد غذایی سالم ٬خوشمزه وبا ظاهری جذاب وبا کمی حوصله و سلیقه در خانه تهیه می کنید. خوشبختانه صبحانه های ماایرانیان سرشار ازمواد سالم و مغذی است لقمه هایی نظیر نان وپنیروخیار یا سبزی ، نان و پنیر و گردو، نان و کره و عسل، تخم مرغ اب پزو.......با این وجود اگر كودك هر روز صبح بیدار شودو یك صبحانه تكراری حاوی نان و پنیرو چای انتظارش را بكشد حق دارد كه میل به صبحانه نداشته باشد.

 

میان وعده ها:

كودكان باید هر 4تا 6 ساعت برای نگهداری غلظت قند خون در حد طبیعی غذا بخورندتا فعالیت سیستم عصبی و عملكرد مغز در حد مطلوب باقی بماند. بنا بر این دانش اموزان در این سنین به خوردن غذا در وعده های بیشتر نیاز دارند و باید بین صبح تا ظهر و ظهر تا شب میان وعده مصرف كنند كه از ارزش غذایی خوبی برخوردار باشند.متاسفانه بیشتر دانش آموزان مواد غذایی را می خورند كه حاوی انرژی بالاو مواد مغذی پایین هستندوبخش     عمده ای از آنها را چربی و مواد قندی تشكیل می دهد ، تنقلاتی مثل: پفك ، چیپس ، شكلات ، شیرینی، پیراشكی ، نوشابه، آب میوه های صنعتی كه باعث سیری كاذب شده بدون این كه نیازهای تغذیه ای لازم را تامین كنند.

میان وعده های سالم ومغذی شامل میوه ،انواع سبزی مثل: هویج، خیار، گوجه و میوه های خشك، انواع مغزها، شیر و ساندویج های خانگی هستد.

مادران گرامی، اگر مایل باشید ،دستور تهیه انواع صبحانه وچند نوع میان وعده جدید وخوشمزه رادر كلاس نور وكلاسهای فرزانگان به فرزندانتان آموزش خواهیم داد.

 



 


[ شنبه 17 دی 1390 ] [ 10:01 ب.ظ ] [ صدیقه سادات جلالی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب



كدهای جاوا وبلاگ




????? ?? ??? ???? ???? ????? ??? ???